راهنمای مقدماتی ساخت یک بازی ویدیویی
در چند سال اخیر صنعت بازی سازی به طور فزاینده ایی رو به افزایش بوده و امروزه این صنعت به جایی رسیده است که هر فردی دوست دارد یک بازی ویدیویی ایجاد کند.
امروز با توجه به امکانات بیشتر مردم در توسعه بازی ها، افراد مستقل تر از همیشه شده اند. این یک صنعت بسیار شگفت انگیز است ، زیرا برای هر شخص یک تجربه و احساسات منحصر به فرد در طراحی بازی ایجاد می کند.
اگر شما هم در صنعت بازی سازی قدم بردارید چه باور بکنید چه نه، این اتفاقات شامل شما هم می شود.
آیا ایده ایی برای ساخت بازی ویدیویی در ذهن دارید؟ و هیچکس نیست که آن را ایجاد کرده باشد؟ پس ما یک سری خبر های خوب برای شما داریم: امروزه ابزار های بسیار زیادی ایجاد شدهاند تا افرادی که حتی هیچ تجربه ایی از کد و توسعه و برنامه نویسی هم ندارند بتوانند آنچه در سر می پرورانند را پیادهسازی کنند. اگر هیچکس آنچه را که شما میخواهید بازی کنید ایجاد نکرده پس چرا یاد نمیگیرید که خودتان آن را ایجاد کنید.
شروع کوچک داشته باشید و برای شکست آماده باشید
قبل از اینکه از شنیدن این خبر بسیار هیجانزده شوید . لطفاً به این واقعیت پی ببرید که این مهارت هم همانند سایر مهارت های نیاز به مطالعه و صرف کردن وقت و تمرین دارد. معمولا اولین بازی شما اصلاً به بازیهایی که منتشر میشوند و شما بازی میکنید شباهتی ندارد و بیشتر شبیه یک نقاشی است که یک سری حرکات ابتدایی انجام می دهد. این مسأله کاملاً واضح است که به مرور زمان بازیهای شما بهتر خواهد شد.
شما باید درک کنید که برای چه توسعه دهندگان بازی از یک prototype استفاده می کنند. Prototype درواقع یک نسخه از ایده شماست که داری یک سری امکانات کمتر و همراه با حرکات ماشینی می باشد. درواقع prototype به شما این اجازه را میدهد که ببینید که بازی شما چگونه اجرا میشود و به شما اجازه میدهد تا طراحی آن را بهبود ببخشید و فرم و عملکرد آن را افزایش دهید تا به یک بازی کامل تبدیل شود.
بعد از اینکه شما اولین بازی ویدیویی خود را ساختید. یک تجربه یکسان همانند بقیه توسعه دهندگان بدست میآورید به نام ”feature creep” که یک نوع احساس است که در شما ایجاد میشود و باعث میشود تا شما بخواهید در اولین بازی خود بسیاری از چیز های که در اولین بازی نیاز ضروری به آن نیست را قرار بدهید – تعداد بسیار زیادی از ماشین آلات , تعداد بسیار زیادی از جزیئات , بسیاری از وسایل که شما را در خط داستانی به جلو هل بدهند و تعداد بسیار زیادی دام که در آنها گرفتار شوید – این بسیار خوب است اما زمانی که شما تمام مشکلات بازی خود را بر طرف کردید و تمام این محتوا ها را قدم به قدم ایجاد کردید از آنها استفاده کنید.
برای اولین بازی ویدیویی تان , شما باید یک چکیده از آن چیز هایی که دوست دارید در حرکت کاراکتر خود ببینید را تصور کنید و سعی کنید تا آن را ایجاد کنید. برای مثال حرکت کردن در جهت خط داستانی بازی و یا گرفتن و بلند کردن شئ ها به صورت ساده (نه مانند Call of Duty). اینکه همه چیز در بهترین حالت خود باشد بسیار فوق العاد است ولی دقت کنید که این اولین بازی شماست و این ویژگیها به مرور زمان و رفتهرفته بهبود خواهند یافت. اگر شما بخواهید تا تمام ویژگیهای موجود را در اولین بازی خود قرار بدهید به شما اطمینان خواهم داد که هرگز بازی شما به اتمام نخواهد رسید و شما یک روزی از ادامه آن خسته خواهید شد و شکست خواهید خورد. پس سعی کنید در اولین بازی خود چکیده آنچه را که میخواهید , پیادهسازی کنید.
نتیجه
اگر شما ایده ای دارید که تا به حال ساخته نشده است و به شدت میخواهید که این ایده را پیادهسازی کنید. پس دست به کار شوید و شروع به مطالعه و خواندن اینکه چطور یک بازی را طراحی و توسعه دهید بکنید. ولی همانطور که گفتم این مهارت هم سختیهای خود را دارد.
در آینده به شما ابزار بازی سازی و استفاد از آن را توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.