چگونه می توان یک کسب و کار کوچک را در ده مرحله آغاز کرد
طبق آمارهای رسمی، در ایالات متحده بیش از ۳۰ میلیون کسب و کار کوچک وجود دارد که بیش از ۹۹ درصد از کل تجارت ایالات متحده را تشکیل می دهند. هنگامی که شما با داشتن برخی از محبوب ترین دلایل (از جمله داشتن یک ایده منحصر به فرد برای کسب و کار، طراحی حرفه ای و انعطاف پذیری برای رشد، حرکت کسب و کار به سوی استقلال مالی و سرمایه گذاری سود آور) برای شروع یک کسب و کار اقدام می کنید، شما در حال آماده شدن برای ورود به یک ماراتون حساس با مسیری پر از پستی ها و بلندی ها هستید.
اما هر کسب و کار کوچکی ختم به موفقیت نمی شود. در حقیقت، تنها حدود دو سوم کسب و کارها با تلاش کارکنانشان بین دو تا پنج سال باقی مانده اند. بنابراین شما باید برای ورود به یک چالش واقعی آماده باشید درست در زمانی که تصمیم به غرق شدن در کسب و کارتان و تبدیل شدن به یکی از صاحبان کسب وکار دارید. این مرحله اغلب در ابتدا تنظیم می شود، بنابراین هنگام شروع کسب و کارتان می توانید شاخص و پایه ای برای موفقیت ایجاد کنید تا همه مراحل لازم را طبق آن دنبال کنید.
در اینجا ۱۰ مرحله که برای موفقیت کسب و کار لازم است بیان شده. در هر زمان یک گام بردارید و در راه موفقیت کسب و کار کوچکی که در مالکیت شماست حرکت کنید.
مرحله ۱: بررسی و تحقیق جامعی انجام دهید
به احتمال زیاد شما قبلا یک ایده برای راه اندازی کسب و کار شناسایی کرده اید، بنابراین اکنون زمان آن است که با یک واقعیت روبرو شوید و از خودتان پرسشی داشته باشید. آیا ایده من توانایی کسب موفقیت را دارد؟ قبل از اینکه هرچه بیشتر پیش بروید، باید از طریق فرآیند اعتبارسنجی، ایده خود را تحلیل و آنالیز کنید کنید.
برای اینکه یک کسب و کار کوچک موفق شود، باید مشکلی را حل کند، یک نیازمندی را برطرف کند یا چیزی را که بازار بخواهد ارائه دهد.
تعداد زیادی راه برای اینکه نیاز را شناسایی کنید وجود دارد، از جمله تحقیق کردن. گروه های تمرکز و صفحه های فرود و آزمون و خطا وغیره. همانطور که در بازار جستجو می کنید، برخی از سوالاتی که باید پاسخ دهید عبارتند از:
- آیا نیاز به محصولات و خدمات پیش بینی شده شما وجود دارد؟
- چه کسی و یا چه کسانی به آن نیاز دارند؟
- آیا شرکت های دیگری هم اکنون محصولات یا خدمات مشابهی ارائه می دهند؟
- رقابت در بازار چگونه است؟
- چگونه کسب و کارتان را در بازار با ارائه مناسب همراه خواهد بود؟
فراموش نکنید که قبل از اینکه شما در کارغوطه ور شوید، سوالات خود را درباره ی شروع یک کسب و کار بپرسید.
مرحله ۲: یک طرح کسب و کار ایجاد کنید
شما نیاز به یک برنامه دارید تا ایده کسب و کارتان را به واقعیت تبدیل کنید. طرح کسب و کار، یک طرح است که کسب و کار شما را از مرحله راه اندازی از طریق استقرار و مدیریت پیش می برد و در نهایت به رشد و توسعه کسب و کار هدایت خواهد کرد، و این باید برای همه کسب و کارهای جدید مورد اهمیت باشد.
خبر خوب این است که انواع مختلفی از طرح های تجاری برای انواع مختلف کسب و کار وجود دارد.
اگر قصد دارید از یک سرمایه گذار یا موسسه مالی حمایت مالی طلب کنید، باید یک طرح کسب و کار ایده آل داشته باشید. این نوع طرح کسب و کار به طور کلی طولانی و کامل است و شامل مجموعه ای مشترک از بخش هایی است که سرمایه گذاران و بانک ها در هنگام تایید ایده تان به دنبال آن هستند.
اگر که به دنبال حمایت مالی نیستید، یک طرح تجاری ساده یک صفحه ای می تواند شما را در مورد آنچه که به آن امیدوار هستید و آنچه که قرار است انجام دهید روشن کند. در حقیقت، شما حتی می توانید یک طرح کسب و کار را در یک برگ کاغذ دفترچه تان هم ایجاد کنید و در طول زمان آن را بهبود ببخشید. داشتن یک طرح و برنامه ضعیف همیشه بهتر از هیچ چیز است.
مرحله ۳: برنامه ریزی مالی کسب و کار
آغاز اغلب کسب و کار کوچک نیاز به پول زیادی ندارد، اما این شامل برخی از سرمایه گذاریهای اولیه و همچنین توانایی پوشش هزینه های در حال انجام قبل از کسب سود نمی شود. یکی از مهمترین بخشهای این مرحله تهیه یک صفحه جزئیات مالی که هزینه های راه اندازی و حیات کسب و کار شما را تخمین می زند (مجوز ها، تجهیزات، هزینه های حقوقی، بیمه، ثبت نام تجاری، تحقیقات بازاریابی، مراسم افتتاحیه بزرگ، اجاره ملک و …) و آنچه که پیش بینی می کنید در طول زمان حداقل ۱۲ ماه (اجاره، خدمات آب و برق، بازاریابی و تبلیغات، تولید، لوازم، هزینه های سفرهای مرتبط کاری، حقوق کارمندان، حقوق و دستمزد خود، و غیره) که باید به بقای کسب و کارتان ادامه دهید.
این اعداد و ارقام ترکیبی از سرمایه و هزینه اولیه شما است.
در حال حاضر که تعداد کمی از آنها را در ذهن دارید، تعدادی از راه هایی که می توانید نیاز های مالی کسب و کار کوچک خود را تامین کنید میتوان از لیست زیر انتخاب نمود:
- تامین مالی شخصی و یا شراکتی
- وام های کوچک تجاری دولتی
- حمایتهای مالی بانکی برای کسب و کار کوچک
- سرمایه گذاران فرشته
- Crowdfunding(تهیه کمک مالی به یک پروژه یا جذب سرمایه گذاری از طریق دریافت مقدار قابل توجهی پول کوچک از تعداد زیادی از مردم، آن هم معمولا از طریق اینترنت است)
شما همچنین می توانید با استفاده از سرمایه کم و صرفا برای مصارف ضروری با شروع کسب و کار خود و راه اندازی آن، کسب و کارتان را از زمین بلند کنید. در طی مسیر اجرایی ممکن است متوجه شوید ترکیبی از مسیرهای ذکر شده در بالا به هرچه بهتر شدن کسب و کارتان کمک می کند. هدف این است که از طریق گزینه های بالا برنامه ای جهت تنظیم سرمایه ای که برای بلند کردن کسب و کار شما از زمین لازم است، ایجاد کنید.
مرحله ۴: ساختار کسب و کار را انتخاب کنید و شرایط قانونی را ببینید
کسب و کار کوچک شما می تواند یک شرکت خصوصی، یک مشارکت، یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یا یک گروه صرف باشد.ساختار و شکل کسب و کارتان را که انتخاب می کنید، از نام تجاری شما، تا مسئولیت شما، حتی بر نحوه تأمین مالی شما تاثیر می گذارد. شما می توانید یک ساختار اولیه کسب و کار را انتخاب کنید، و سپس با القای ارزش های مشخص خود طی هر مرحله توسعه مجموعهتان ساختار خود را تغییر دهید و صد البته که کسب و کار شما با تلاش شما رشد می کند و نیاز به تغییر در ساختار برای بهبود عملکردش دارد.
بسته به پیچیدگی کسب و کار شما، ممکن است با یک مشاوره از وکیل یا یک سرمایه گذار و یا حتی یک دوست به این نتیجه برسید که اطمینان پیدا کنید از انتخاب ساختار مناسب برای کسب و کار خود تا مسیر توسعه را آسان تر طی کنید.
مرحله ۵: نام تجاری خود را انتخاب و ثبت کنید
نام کسب و کار شما نقش پر رنگی در هر جنبه ای از کسب و کار شما را ایفا می کند، یک نام تجاری هویت مجموعه شماست، بنابراین شما می خواهید آن را عالی و ایدهآل انتخاب کنید. هنگام انتخاب گزینه های خود و انتخاب نام کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید که به تمامی پیامدهای بالقوه و تآثیرات آن فکر کردید.
هنگامی که یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید، باید بررسی کنید که آیا علامت تجاری دیگری با این نام در حال حاضر مورد استفاده است یا خیر(چک کردن حق استفاده از نام انتخاب شده و کسب اجازه برای استفاده از آن نام).در صورت برگزیدن نام مناسب، شما باید آن را در ادارات مرتبط ثبت کنید.
فراموش نکنید که در حال حاضر در جهان ارتباطات و این بازار داغ نیازمند دیده شدن هرچه راحت تر و سریعتر هستید پس به خاطر داشته باشید که نام دامنه متناسب خود را پس از انتخاب نام تجاریتان پیدا کنید، تا نام دامنه ایده آل شما مسدود نشود.
مرحله ۶: دریافت مجوزها و لیسانسها
کاغذ کاری اداری بخشی از روند زمانی است که از آغاز کسب و کار تان همراه با شما است، لکن اخذ مجوز ها و لیسانس های مورد نیاز کسب و کارتان را نباید فراموش کنید.
بسته به نوع کسب و کارتان که شروع می کنید و نقطه جغرافیایی که در آن قرار دارید، انواع مجوز های کسب و کار کوچک که ممکن است شرایط و مسائلی از کسب و کار شما را دربر بگیرد باید کسب کنید. شما باید تحقیق کنید چه مجوزهایی در طول فرآیند راه اندازی به کسب و کارتان اعمال می شود از جمله مجوزهایی از سمت مراکز نظارتی از وزارت خانه ها یا ادارات مرتبط با کسب و کارتان.
مرحله ۷: سیستم حسابداری متناسب برگزینید
کسب و کارهای کوچک زمانی که در حال اجرا هستند، دارای سیستم هایی هستند که به طور موثر و مستقیم عمل می کنند. یکی از مهمترین این سیستم ها، سیستم حسابداری است.
سیستم حسابداری شما برای ایجاد و مدیریت بودجه شما لازم است، نرخ ها و قیمت های خود را تنظیم کنید، تجارت را با دیگران انجام دهید و مالیات و عوارض خود را کسر کنید. شما می توانید خود سیستم حسابداریتان را تنظیم کنید یا یک حسابدار را استخدام کنید تا بعضی از حدس و گمان ها همراه با شک و استرس ها را کنار بگذارید. اگر تصمیم می گیرید خودتان شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که یکسری سوالات را که هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری مانند نیازهای مالی شما و شیوه های درآمد ها و هزینه هایتان و غیره هستند را در نظر می گیرید.استفاده از یک نرم افزار مناسب برسرعت و دقت انجام امور حسابرسی شما می افزاید.
مرحله ۸: مکان مناسب کسب و کار خود را اختیار کنید
راه اندازی محل کسب و کار شما از آن جهت اهمیت دارد که اگر بدانید شما یک دفتر خانه، یک فضای اداری مشترک یا خصوصی دارید یا یک محل خرده فروشی برای بسیاری از موارد اجرایی شروع و ادامهی حیات کسب و کارتان شاخص به حساب می آید.
شما باید درباره مکان، تجهیزات و ابزار و اقلام مورد نیاز خود فکر کنید و مطمئن شوید که محل کسب و کار شما برای نوع کسب و کار شما مناسب است. همچنین اگر بخواهید فضای تجاری خود را خریداری یا اجاره کنید، لازم است موارد مالی زیادی را در نظر بگیرید.
مرحله ۹: تیم خود را گردآوری و آماده کنید
قبل از شروع این مرحله باید متناسب با نیاز طرح و ایده و همچنین نوع کسب و کارتان لیستی از افراد و تخصص های مورد نیازتان را مهیا کنید.
حال اگر کارکنان و تیم مورد نیازتان را استخدام می کنید، اکنون زمان شروع روند غربالگری و جذب آنهاست. اطمینان حاصل کنید که افرادی را برای موقعیت هایی که نیاز دارید مشخص کردید و مسئولیت های شغلی هر کدام از آنها را در نظر گرفتید.
اگر کارکنان مورد نیازتان را استخدام نمی کنید و به جای آن امور اجرایی خود را پیمانکاری پیش می برید، اکنون زمان همکاری و مشاوره گرفتن از وکیل مناسب برای برای تدوین قرارداد پیمانکاری ایده آل و شروع جستجوی افراد متخصص و مجرب است.
در نهایت، اگر شما مسیر دیگری را انتخاب کردید که ممکن است نیازی به کارکنان یا پیمانکاران نداشته باشید،باید بدانید که هنوز به تیم پشتیبان خود نیاز دارید. این تیم را می توان مشتمل بر یک مربی کسب و کار کوچک یا حتی خانواده خود باشد و در زمانی که مسائل سنگین تر و مشکلات پدیدار می شود، به عنوان منبعی مورد وثوق به شما مشاوره، انگیزه و هرگونه حمایت ممکن را میکند.
مرحله ۱۰: کسب و کار کوچک خود را ارتقا دهید
هنگامی که کسب و کار شما در حال اجرا است، باید شروع به جذب هرچه بیشتر مشتریان کنید. شما می توانید با نوشتن یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد و ایجاد یک طرح بازاریابی با اصول اولیه شروع کنید، سپس، به عنوان مدیری موفق بسیاری از فرصت های رشد کسب و کارتان را کشف کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که چگونه کسب و کارتان را به طور موثر توسعه دهید.
پس از تکمیل این فعالیت هایی که برای شروع کسب و کار از حیاتی ترین مسیرها هستند، شما مهم ترین پایگاه های انسانی و اصولی را تحت پوشش خواهید داشت. به یاد داشته باشید که موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد. اما با استفاده از برنامه و طرحی که ایجاد کرده اید و به طور مداوم در کسب و کار خود به کار می بندید و متناسب با شرایط تغییر لازمه را در مسیر اجرای کسب و کارتان ایجاد می کنید، بدانید که شانس موفقیت خود را افزایش می دهید.
در مقالات آینده به تفصیل درمورد هریک از مراحل بالا صحبت خواهیم کرد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.