۵ چیزی که باید قبل از ساخت MVP بدانید
چگونه خود را با ایده های جدید کسب و کار آشنا می کنید؟شاید هر روز آنرا انجام دهید! راه اندازی ایده ها و یا رؤیای یک آینده بهتر زمانی لمس می شود که چگونه کار خود را شروع کنید و آن را به یک کارآفرینی تبدیل کنید. اما، متأسفانه، این تنها بخش کوچکی از آن چیزی می باشد که لازم است. شما باید بسیاری از این ایده ها را به آزمون و سنجش بگذارید تا زمانی که وارد مراحل درآمد زایی شوید و برای افزایش شانس موفقیت، باید مطمئن شوید که ارزان ترین روش برای آزمایش آنها است.
در راستای ادامه مقاله قبلی آشنایی با mvp باید بدانید که پنج فاکتور لازم است تا قبل از شروع به ساختن MVP خود باید در نظر بگیرید. اینها به شما کمک می کنند که هزینه های خود را پایین بیاورید و سرعت یادگیری خود را بالا ببرید.
۱. اطمینان حاصل کنید که مردم چیزی را که می خواهند در اختیارشان می گذارید
اگر بخواهید تنها یک بخش مشاوره مطلوب از این مقاله را بخاطر بسپارید، می تواند این امر باشد. ایده شما محصول نیست ایده شما یک فرض است که شما باید اعتبار سنجی خود را به دقت انجام دهید.
روش پیش بینی و اعتبار سنجی شما این است که آنها را در مقابل بازار هدف خود قرار دهید و ببینید که آیا آنها مشتریان مورد نظرتان می شوند یا خیر. بازار هدف شما تنها کسی است که باید اعتماد به نفس خود را نسبت به آن به دست آورید. نه شما، نه دوستان شما و نه قطعا شخص محبوب شما نیست. بنابراین اطمینان حاصل کنید که روی ایجاد یک حلقه بازخورد تمرکز کردید که در آن شما با استفاده از بازخورد مشتری خود می توانید پیش فرض هایتان را معتبر کنید.
۲. استخدام بهترین استعدادهایی که می توانید پیدا کنید
تجربه در هنگام ساخت نرم افزار باعث می شود که تفاوت های زیادی داشته باشید. شما بهترین تیم را می خواهید پیدا کنید، زیرا به شما این امکان را می دهد که:
- تغییر و تفسیر بهینه مسیر، سریع تر و ارزان تر
- اجتناب از کمبودهای فنی
- افزایش سرعت توسعه
یک تیم واقعا خوب می تواند به شما کمک کند که یک MVP حرفه ای بسازید، به این معنی است که سرمایه گذاری شما را در بلندمدت بهینه سازی می کند. بسیارعالی است که شما می توانید چیزهایی را که مردم می خواهند در اولین تلاش خود پیدا کنند در اختیارشان بگذارید. بدانید که، یک MVP فقط مجموعه ای از مفروضاتی است که می خواهید اعتبار طرحتان را تایید کنید، وجود تیم با تجربه و قدرتمند مساوی با تسهیل در عین حال تسریع رسیدن به اهداف مجموعه می باشد. همه اینها بدان معنی است که شما باید بارها و بارها تکرار کنید تا زمانی که به هدف خود برسید. و کیفیت تیم شما عمیقا هزینه و سرعت یادگیری شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
۳. یک نقشه راه محصول ایجاد کنید
نقشه راه، یک برنامه استراتژیک است که اهداف کسب و کار و قابلیت های محصول تولیدی را نشان می دهد. این کمک می کند تا همه افراد درگیر، از جمله شما، درک درست از اهداف کسب و کار و تولید محصول و مراحل لازم برای رسیدن به آنها را داشته باشند.
این به شما کمک خواهد کرد تا تجسم کنید که MVP شما با طرح کلی روبروست و انتظارات و نقش های مناسب را از روز اول تنظیم می کند. در اصل، یک نقشه راه به شما کمک خواهد کرد تا درک عمیق تر از اهداف، بودجه و روند مورد نیاز را دریافت کنید، که باید شامل موارد زیر باشد:
- چشم انداز محصول – ما چه چیزی را برای رسیدن به آن میخواهیم؟
- هدف – ما بدنبال ارائه کدام مزایا هستیم و چرا؟
- ویژگی ها – نمایش سطح بالا از آنچه ما می خواهیم برای ساخت استفاده کنیم
- Key performance indicators – چگونه موفقیت را اندازه گیری کنیم؟
۴.تعریف شاخص های کلیدی عملکرد (Key performance indicators) برای رسیدن به موفقیت
همانطور که قبلا ذکر شد، در نقشه راه، می خواهید برخی شاخص های عملکرد کلیدی (KPIs) را شناسایی کنید که شما را در دستیابی به اهدافتان هدایت می کند.
با تجزیه و تحلیل KPI های خود و ارزیابی اثربخشی MVP ، شما می توانید تصمیمات آگاهانه درباره آنچه که بعدا می سازید، بگیرید. و با دانستن آنچه مهم است، شما می دانید که در آن باید بودجه مالی و زمانی خود را صرف چه اموری بنمایید.
بیایید MVP را در نظر بگیریم که KPI اصلی آن میزان فعال سازی است (تعداد بازدیدکنندگانی که با برنامه شما درگیر هستند). اگر شما ۱۰۰۰ بازدید کننده در ماه داشته باشید و ۱۰۰ نفر از آنها با تکمیل سه فعالیت در برنامه شما فعال شوند، شما ۱۰٪ میزان فعال سازی را خواهید داشت.
بنابراین با مشاهده این شاخص فعال سازی، می توانید تلاش های خود را بر روی عواملی که باعث بهبود آن می شوند، متمرکز کنید، مانند بهینه سازی تجربه کاربر از حضور در برنامه خودتان. سپس، در چرخه یادگیری بعدی ، شما دقیقا می دانید که آیا نسخه جدید اثر مورد نظر شما را دارد یا خیر.
۵. تغییر را در آغوش بگیرید
اولین قدم در این مرحله پذیرش این جمله است که( تغییر خوب است ). این چیزی است که شما باید از روز اول آن را هدف قرار دهید. پس هدف از MVP این است که به مخاطب بگوییم آنچه که شما نیاز به تغییر برای افزایش ارزش محصول خود دارید را ما در اختیارتان می گذاریم. با درک نیاز به تغییر ذهنیت در اوایل، شما به تیم خود اطلاع می دهید که مهم ترین جنبه ای از MVP شما این است که به شما کمک کند تا یاد بگیرند که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نمی کند. این چگونگی شانس ایجاد یک کسب و کار موفق را افزایش می دهد.
شما می خواهید یک چرخه یادگیری ایجاد کنید، که برای بهبود KPI خود استفاده می کنید. می خواهید بررسی کنید که با هر چرخه، محصول را از بین می برد و یا با اضافه کردن مواردی که فکر می کنید KPI را بهبود می بخشد. و باز هم این مهم است که شما با استفاده از KPI ها برای هدایت این تغییرات، نباید کورکورانه برای ساختن چیزها روی بیاورید و به امید بهترین شدن بایستید.
تلاش خود را برای بهینه سازی هرچه تمام تر MVP مورد نظرتان بکنید ،با پذیرفتن تغییرات تحت نظارت KPI تحلیل شده توسط تیم قدرتمند و با تجربه مجموعه که در راستای نقشه راه محصولتان چیده اید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.