3 قانون برای نوشتن یک طرح کسب و کار ایدهآل
نوشتن یک طرح کسب و کار ایده آل چالشی بوده است که همیشه افراد در ابتدای راه خود با آن مواجه هستند. اینکه چگونه طرحی بنویسند که واضح و گویا باشد، بیان و ادبیات صحیحی داشته باشد، پیام را به درستی منتقل کند و نتیجه ای مورد انتظار را در بر داشته باشد. در این مقاله به 3 قانون برای نوشتن یک طرح ایده آل می پردازیم.
1. آن را کوتاه نگه دارید
طرح های تجاری باید کوتاه و مختصر باشد.
دو استدلال از این جمله بدست می آید:
ابتدا اینکه شما می خواهید برنامه کسب و کارتان خوانده شود.(و هیچ کس علاقه ای ندارد یک طرح تجاری 100 صفحه ای یا حتی 40 صفحه ای را بخواند).
دوم، طرح کسب و کار شما باید وسیله ای باشد که برای اجرا و رشد کسب و کار خود استفاده می کنید، چیزی که در طول زمان به استفاده و بهینه سازی آن ادامه می دهید. یک طرح کسب و کار بیش از حد طولانی یک مشکل بزرگ برای تضمین اعتبار آن به حساب می آید آنگونه که برنامه شما به کشوی میز ارجاع داده می شود و هرگز دوباره دیده نمی شود.
2. مخاطب خود را بشناسید
برنامه خود را با استفاده از زبان مخاطبین و مطابق فهم آنان بنویسید.
به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک فرایند پیچیده علمی را توسعه می دهد، اما سرمایه گذاران آینده شما دانشمندان نیستند (و تمام اصطلاحات علمی دقیق را که می خواهید استفاده کنید را درک نمی کنند)، شما باید گویش خود را تطبیغ دهید.
به جای این:
“تکنولوژی ثبت شدهی اختراع ما یک قطعه مازاد متصل به تنظیمات موجود در bCPAP است. هنگامی نصب که به bCPAP متصل می شویم، محصول ما تهویه دوگانه غیر تهاجمی را فراهم می کند. “
این را بنویس:
“محصول ثبت شدهی اختراع ما یک دستگاه قدرتمند و آسان برای جایگزینی دستگاه های با فن آوری سنتی تهیه شده در بیمارستان ها با هزینه 1/100 می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد.”
به سرمایه گذاران خود بپیوندید و توضیحات محصول خود را ساده و مستقیم محفوظ نگه دارید، با استفاده از اصطلاحاتی که همه می توانند درک کنند. شما همیشه می توانید از فضای ضمیمه طرح خود برای ارائه جزئیات بیشتر استفاده کنید.
3. نترسید
اکثریت قریب به اتفاق صاحبان کسب و کار و کارآفرینان، کارشناسان و صاحب فن کسب و کار نیستند. درست مثل شما، آنها یاد می گیرند که حرکت کنند و در کسب و کارنیاز به کسب مدرک و درجه ای ندارند.
نوشتن یک طرح کسب و کار ممکن است به عنوان یک مانع دشوار به نظر برسد، اما لازم نیست که اینگونه باشد. اگر شما کسب و کار خود را درک می کنید و در مورد آن پرشورهستید، نوشتن یک طرح کسب و کار و سپس استفاده از این برنامه برای رشد و توسعه کسب وکارتان تقریبا همان چالش دلنشینی است که شما فکر می کنید.
و، شما لازم نیست که با یک طرح کسب و کار کامل و دقیق شروع کنید که در ادامه توصیف خواهیم کرد. در حقیقت، می توان از یک طرح ساده و یک صفحه ای کسب و کار ساده تر استفاده کرد – آنچه که ما آن را Lean Plan می نامیم – و پس از آن به عقب برمی گردیم و یک برنامه کسب و کار دقیق را در آینده ایجاد خواهیم کرد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.