چرایی اهمیت حضور در نمایشگاه های تجاری
حضور در نمایشگاه های تجاری برای مجموعه بازاریابی کسب و کار بسیار مهم است، اینکه شرکت هدف چقدر بزرگ باشد یا فقط یک استارت آپ کوچک هم نیست،حضور و لمس مخاطب و بازار به صورت مستقیم خواسته ی هر تجارتی است.
1)بازدید کنندگان
طبق گفته انجمن های تحلیل کننده شرایط صنایع مختلف،آمار قبل و بعد حضور صنایع در نمایشگاه های تجاری با توجه به ارائه مستقیم محصول یا خدمات به شرکت کنندگان، اعم از رسانه ، مشتری و صنایع رقیب و تست کیفیت آنها، به گونه ی حیرت انگیزی مؤثر بر راندمان فروش و در نتیجه رشد شرکت ها دارد. تعداد شرکت کنندگان در نمایشگاه های خاص ،تجربه و توان ارائه شما را مورد سنجش قرار می دهد.در مجموع هزاران نفر به صورت فعال به نمایشگاه های بزرگ می آیند که این جمعیت بین شرکت کنندگان ، پرسنل مجرب و رسانه ها تقسیم شده است.
این نشان می دهد که حضور بالایی از بازدیدکنندگان به شما یک استخر بزرگ از بازار نیاز مندی به محصول و یا خدماتتان می دهد، به ویژه این که با حضور در چنین بازار گسترده ای، ناخواسته به منافع دیگری دست پیدا می کنید، شامل تحقیق و تحلیل شبکه ی فروش، گسترش نام تجاری، توسعه مذاکرات فروش و البته همه اینها در کنار فروش نهایی.
اگر شرکت شما به دنبال حضور فعال در نمایشگاه های تجاری می باشد، بهترین راه یافتن لیستی از نمایشگاه های تجاری مرتبط با صنعت شماست، و بعد از پیدا کردن صنایع مربوط به کسب و کارتان، آن را بر اساس تعداد شرکت کنندگان در ان،قدرت تآثیر بر رسانه و مشتری و توان ارائه خود ،فعالانه ترین حضور را ایفا کنید.
2) تحقیق
برگزاری نمایشگاه تجاری یکی از بهترین راه های کسب و کار و سازمان ها برای شناخت و درک درست از رقبای آنها است. نمایشگاه ها اغلب جایی هستند که شرکت ها به عنوان یک موقعیت تست برای محصولات، فرایندها، ایده ها و استراتژی های جدید استفاده می کنند. نظارت بر بازار در کنار رقابت به یک شرکت اجازه می دهد تا ببینید که رقیب های آنها ممکن است در ماه های آینده یا حتی در طول سال آینده چه چرخه ای را راه اندازی کنند یا بر چه محورتی اقدام کنند. انجام تحقیقات بازار نیز شرکت ها را به محصولات و روند هایی که ممکن است از انها اطلاعات کافی نداشته باشند و یا به برنامه های آتی ایده آل تر سوق می دهد.
3) یادگیری
نمایشگاه ها و سایر مجموعه های مشابه،فضای مناسبی برای سازمان ها و شرکت ها جهت آموزش مناسب به نیروی انسانی خود فراهم می کند. یک نمایشگاه تجاری مکانی عالی برای جمع آوری آموزه ها و یک محیط یادگیری خوب است که به نفع همگان یعنی هم کارکنان و هم مشتریان به عنوان راهی برای آموزش می باشد.
بسیاری از نمایشگاه های تجاری محیط های آموزشی مناسبی را ایجاد کرده که توسط سازمان های عضو برای شرکت کنندگان و دیگر سازمان های حاضر در نمایشگاه تا آموزش های خود را ارائه دهند. این یک روش عالی برای اطلاع رسانی در مورد گواهینامه ها و مجوزهای مرتبط که در صنعت شماست می باشد. یک نمونه عالی از این رویداد بین المللی (TISE) است که دارای سه گواهینامه مختلف و همچنین تعدادی از وبینارهای مختلف و محتوای آموزشی است.
4) آموزش
یکی از بزرگترین دلایل اهمیت نمایشگاه های تجاری این است که آنها به شما و کارکنان(تیم) تان هدیه ای از جنس زمان می دهند. اگر یک شرکت کننده به غرفه شما نزدیک شود، شما باید درحدود سه ثانیه بتوانید توجه او را جلب کنید، اما هنگامی که این کار را انجام دادید، فرصت منحصر به فرد دارید تا آنها را با محصولتان آشنا کنید.
بله مخاطب هدف شما، درست در مقابل شماست. شما هم اکنون می توانید به آنها محصول خود معرفی کرده و پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را ارائه دهید ، به این معنی که شرکت شما متفاوت است و رفع ابهام اینکه چرا شرکت کننده باید با شما کار کند.
بسیاری از مردم فراموش می کنند که وقتی که به نمایشگاه های تجاری می آید، “آموزش” خیابان دو طرفه است. حتی اگر شما شرکت کننده گان در غرفه تان را آموزش می دهید، آنها نیز به شما در مورد آنچه که کسب و کار نیاز دارد آموزش می دهند ،اینها اطلاعات ارزشمندی است که می توانید برای کمک به شکل گیری پیشرفت محصولات شرکت خود در آینده از آنها استفاده کنید.
5) بازگشت سرمایه
متاسفانه، بسیاری از تاکتیک های بازاریابی این روزها هنوز قمار هستند و هیچ کس نمی خواهد پولی را برای چیزهایی که هدفی در جهت کسب درآمد ندارند هدر دهد.
جلوه بازاریابی و تبلیغ محصول یا خدماتی که در نمایشگاه های مرتبط با صنعت و یا تجارت مورد نظر شماست به قدری برایتان ملموس و دلنشین هست که با تمام وجود آن را در آغوش خواهید گرفت.فرصت فروش مستقیم و تجمیع هزینه های تبلیغ و بازاریابی در یک محیط،همراه با حضور جامع شرکت کنندگان مرتبط، خود معیاری بر عقلانی بودن پذیرش این که نه تنها بازگشت سرمایه بلکه رسیدن به منافع کوتاه و بلند مدت می باشد.
استارت آپ های برند و نمایشگاه های تجاری مهم هستند زیرا آنها تأثیر زیادی بر ایجاد انگیزه و هدف در مصرف کنندگان برای خرید کالاها دارند، بر اساس Statista که یک بنیاد معتبر نظرسنجی است ، 74 درصد از پاسخ دهندگان گفتند احتمال بیشتری برای خرید محصولاتی است که در یک نمایشگاه تبلیغ شده باشند.
6) گسترش نام تجاری
شرکت ها همیشه به دنبال راه هایی برای رشد نام تجاری خود و ایجاد آگاهی از نام تجاری نسبت به مشتریان خود هستند. این یکی از دلایلی است که نشان می دهد که نمایشگاه ها مهم هستند، آنها به شرکت ها راه هایی را می دهند تا برند خود را در مقابل مشتری های جدید بیابند، مهم نیست که آنها به عنوان شرکت کننده و یا به عنوان شرکت غرفه دار حضور پیدا می کنند.
یکی از بهترین راههای کمک به بازاریابی نمایشگاه ها هستند، نگاه و میل بازدیدکنندگان با طراحان شما ارتباط نزدیکی دارد: در طراحی غرفه تان شما تصمیم می گیرد که چگونه مشتریها غرفه شما را ببینند، چرا که آنها محصول شما را به راحتی تشخیص میدهند و می دانند که چه کسی هستید. در حقیقت آنها با شناخت از نام تجاریتان و بازدید از غرفه شماست که به درک مناسبی از مجموعه شما می رسد.
اگر نمی توانید با مشتریان خود به عنوان یک غرفه ارتباط برقرار کنید، هنوز راه های زیادی برای ارتباط با آنها به عنوان یک شرکت کننده وجود دارد:
پوشیدن لباس شرکت
یک جلسه آموزشی مرتبط با یکی از محصولات یا فرآیندهای شرکت خودتان را میزبانی کنید.
حمایت از سازمان هایی که این رویداد یا نمایشگاه را میزبانی می کنند.
7) شبکه سازی
یکی از دلایل دیگر که نشان می دهد نمایشگاه تجاری برای کسب و کار مهم است این است که به آنها فرصت حضور در یک شبکه و چرخه را می دهد. حتی اگر هیچ چیز را برای ارائه و نمایش نداشته باشید، می توانید زمان را با دیگران در صنعت خود صرف کنید و تجربیات و تخصص خود را به اشتراک بگذارید.
بطور خلاصه اینگونه باید گفت که: ایجاد شبکه ای از دانش و تخصص ، آشنایی با افراد و افکار و مجالی ایده آل از تعامل با دنیای گسترده تر از صنعت مرتبط با کسب خودتان.
8) مذاکرات و سفارشات
نمایشگاه تجاری کمک می کند تا همه جنبه های مختلف یک صنعت اعم از مصرف کنندگان، توزیع کنندگان، تامین کنندگان و تولید کنندگان، همه را در یک مکان به هم متصل کنید. با چنین مخاطب گسترده ای در یک مکان، کسب و کار ها قادر به برنامه ریزی جلسات، مذاکره با سفارشات و فرصت های دیگر مانند همکاری در سایر پروژه ها می باشند.
این نمایشگاه به کسب و کار اجازه می دهد که نیازش را با تامین کنندگان خود درمیان بگذارد، و همچنین پروژه ها را به سطح ایده آل تری منتقل کند.
9) فروش و مدیریت قراردادها
نمایشگاه ها مهم هستند، زیرا آنها به شما یک پلت فرم از بازار به مشتریان خود ارائه می دهند و سپس محصول خود را به همان مشتریانی که نیاز دارند، به فروش می رسانند. با وجود اینکه بازاریابی راهی معمول برای هدایت مشتری به فروشگاه یا وب سایت شماست، اکثریت قریب به اتفاق فروش و قراردادها در برخی تجارت ها می تواند در محل نمایشگاه انجام شود.
این شیوه فروش در زمانی کوتاه ارائه می شود، با این حال، این ارقام اولیه از قراردادها وفروش هستند که منجر به فروش بیشتر و بیشتر می شود، به این معنی که شما برای به دست آوردن روند صعودی بازار و فروش فقط نیاز به یک خرید موفق دارید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.